واکنش شهرداری و شورای شهر دهلران به مطلب تابناک + پاسخ تابناک 

کد خبر: ۱۱۷۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۵ 20 June 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ شهرداری و شورای شهر دهلران پیرو انتشار یک یاداشت در خبرگزاری تابناک در تاریخ 29خرداد ماه سال جاری با عنوان "شورای شهر دهلران؛ توان تصیم گیری ندارید استعفا کنید (اینجا ) درج نمود که جوابیه به این خبرگزاری ارسال کرد که این رسانه طبق قانون مطبوعات بدون هرگونه دخل تصرف آن را منتشر می کند.

در جوابیه شهرداری و شورای شهر دهلران آمده است:

مدیر مسئول محترم خبرگزاری تابناک ایلام با سلام 

احتراماً پیرو انتشار مطلبی تحت عنوان" شورای شهر دهلران؛ توان تصیم گیری ندارید استعفا کنید" در آن خبرگزاری جهت تنویر افکار عمومی ذکر چند نکته لازم و ضروری است؛ پس از استعفای آقای بابک یونسی سرپرست شهرداری دهلران که به دلیل آنچه مشکلات شخصی عنوان شده بود اعضای شورا بلافاصله تشکیل جلسه داده و پس از بحث و تبادل نظر یکی دیگر از کارکنان شهرداری بعنوان سرپرست تعیین و جهت سیر مراحل اداری و قانونی به فرمانداری ارسال شد.  

شایان ذکر است سرپرست انتخابی جزء افرادی است که به هنگام فراخوان انتخاب شهردار سوابق کاری خود را جهت رقابت برای تصدی سمت شهردار دهلران به دبیرخانه شورای شهر تحویل داده بودند که مشارالیه از نیروهای جوان و کارآزموده شهرداری می باشند. در خصوص مطرح شدن مبحث "قومیت گرایی در تصمیمات برخی اعضای شورای شهر" نیز این موضوع قویاً تکذیب میگردد

روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر دهلران

 

پاسخ تابناک /قسم حضرت عباس را باور کنم یا دم خروس را؟

طبق قانون سرپرست شهرداری می‌تواند حداکثر سه ماه به عنوان سرپرست در شهرداری حضور داشته باشد و بعد از آن باید شهردار به صورت رسمی مشخص شود که متاسفانه شورای شهر دهلران در این راستا کوتاهی کرده است و با خلاقیت که ناشی از عدم توان تصیم گیری آنها را نشان میدهد سرپرست روی سرپرست معرفی می کند ! 

 قطعا شورای شهر که بعد از 3ماه از کنار گذاشتن شهردار خود نتوانسته یک شهردار که شاخصه های لازم برای شهردار شدن برای شهرستان ویژه دهلران را داشته باشد انتخاب ومعرفی کند بیانگر عدم توانمندی و تسلط بر اداره امور اعضای شورا شهر را نشان می دهد و بر اساس برسی های میدانی خبرنگار این رسانه هنوز نامه سرپرست جدید در کمسیون تطبیق مصوبات شوراهای اسلامی طرح نشده و سرپست قبلی به قوت خود همچنان باقی است . 

در جوابیه شورای شهر و شهرداری آمده است که سرپرست انتخابی جزء افرادی است که به هنگام فراخوان انتخاب شهردار سوابق کاری خود را جهت رقابت برای تصدی سمت شهردار دهلران به دبیرخانه شورای شهر تحویل داده بودند ! گویا اعضای شورای شهر دهلران از حافظه تاریخی ضعیفی برخوردار هستند که برخی از اعضا در شورا در مواجه به انتقاد افکار عمومی از انتخاب شهردار غیر بومی انتقاد کردند که در جواب آنها عنوان کرد از همه افراد که رزومه برای شهردار شدن به شورا ارائه کرده بودند تنها صلاحیت یک نفر از مورد تائید دستگاه های نظارتی بوده و مابقی همه رد صلاحیت شدند ! حال چه شد که سرپرست جدید شهرداری مهمی هم چون دهلران از بین افراد به گفته برخی اعضای شورای شهر که قبلا رد صلاحیت شدند انتخاب شده است به راستی قسم حضرت عباس را باور کنم یا دم خروس را؟ انتظار می رود دستگاه های نظارتی به این مهم توجه کنند و اجازه ندهند شورای شهر دهلران برای اهداف خود با آبروی افراد از زبان آنها در میدان خود بازی کنند .

اینکه در جوابیه عنوان شده قومیت گرایی قویاً تکذیب میگردد فرار رو به جلواست چرا که ساکتین شورا شهر طراح و برنامه ریز؛ و پشت گزینه های معرفی شده هستند به طوری که در معرفی سرپرست جدید نیز رد پای آنها کاملا مشهود است .

متاسفانه شورای پر حاشیه شهردهلران با گذشت سه سال از عمر خود نه تنها اقدامی برای توسعه شهر دهلران در دستور کار خود نداشته است بلکه شهرداری را از دون با مشکل و شهر را از لحاز زیر ساختی با بحران مواجه ساخته اند به طوری که امروز پیکر شهر دهلران پر از زخم ناکار آمدی شورای شهری است که توان تصیم گیری برای یک شهردار درطراز شهرستان ویژه دهلران را ندارند.

در پایان انتظار افکار عمومی از نهادهای نظارتی، فرماندار، استانداری این است با دقت نظر بیشتری گزینه های شورای شهر را برای تصدی شهرداری دهلران داشته باشند

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
جدا شوراهای شهر مشکل آفرین و هزینه ای سنگین بر مردم هستند خود مانعی برای توسعه شهرند
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار